Catch Me öppnar ny investeringsrunda

Startupföretaget Catch Me förbereder lanseringen av en digital tjänst som sätter en ny standard globalt för sättet att hitta personal eller att få ett jobb.

Den första investeringsrundan är stängd och gav företaget drygt 6,7 miljoner kronor i nytt kapital. Inom kort öppnas den andra rundan.

Catch Me har fokus på extrajobb och har tagit steget fullt ut med automatiserad matchning. Den leder till ett enklare och billigare rekryteringsarbete för företagen, utan att tumma på träffsäkerheten. Men den stora nyheten är att den som söker ett jobb via Catch Me gör det anonymt. Det innebär att jobbet alltid erbjuds den som har bäst kvalifikationer och är mest lämpad.

Intresset har varit stort. När runda ett stängdes hade 66 investerare gått in med kapital.

–  Vi är glada över att så många tror på vår idé och vi följer investeringsplanen, med god marginal. Det har gått förvånansvärt mycket bättre än planerat, säger Poyan Sandnell, Catch Me:s grundare och VD.

Det insamlade kapitalet ska i huvudsak användas till att utveckla app:en. Under nästa runda är målet att ta in elva miljoner kronor och majoriteten av de pengarna går till att marknadsföra tjänsten.

– Det är fem pilotföretag med i utvecklingsarbetet och tjänsten har tagits emot positivt av såväl arbetsgivare som arbetstagare. En uppsida för de sistnämnda är löneutbetalningen varje kväll via swish, säger Poyan Sandnell.

Den andra investeringsrundan öppnas i slutet av oktober och lanseringen av den digitala tjänsten är planerad till början av 2024. Den kommer initialt att lanseras i Sverige men senare också i övriga världen med start i de nordiska länderna under 2024.

Poyan Sandnell, VD Catch Me
Mobil: 076 – 144 09 39
E-post: poyan.sandnell@catchme.se

Om Catch Me

Catch Me är ett digitalt bemanningsföretag som fokuserar på extrajobb. Vi erbjuder en tjänst som är kostnadseffektiv för företagen. Dessutom är det en inkluderande tjänst där kvalifikationer avgör vem som får jobbet, inte ålder, kön, namn eller utseende.