Catch Me:s tjänst ska bidra till en rättvis arbetsmarknad

Bemanningsföretaget Catch Me förbereder en lansering som kommer att göra skillnad på arbetsmarknaden. Det är en digital tjänst som sätter en helt ny standard för sättet att hitta personal eller att få ett jobb.

Catch Me har fokus på extrajobb och företaget har tagit steget fullt ut med automatiserad matchning vilket innebär att rekryteringsarbetet blir enklare och billigare för företagen, utan att tumma på träffsäkerheten. Men den stora nyheten är att den som söker ett jobb via Catch Me gör det anonymt. Det innebär att jobbet alltid erbjuds den som har bäst kvalifikationer och är mest lämpad.

– Den som söker jobb kan vara säker på att kvalifikationer avgör, utan distraktioner som vänskapsband, namn, ålder eller utseende. Vi tror att Catch Me:s plattform kommer att bidra till en mer rättvis arbetsmarknad i Sverige och i världen, säger Poyan Sandnell, grundare och VD.

Fem pilotföretag kommer att vara med under hösten i arbetet inför lanseringen. Företagen uppskattar dels att tjänsten är effektiv men också att den är inkluderande, att den inte koncentrerar sig på personen utan på hens kunskaper. Det sistnämnda är särskilt viktigt för Catch Me.

– Vi kommer inte att kompromissa om anonymiteten, det är viktigt att företagen delar Catch Me:s värderingar och vi tackar nej till dem som inte vill, säger Poyan Sandnell.

Lanseringen av den digitala tjänsten planeras till innan årsskiftet.

Poyan Sandnell, VD Catch Me
Mobil: 076 – 144 09 39
E-post: poyan.sandnell@catchme.se

Om Catch Me

Catch Me är ett digitalt bemanningsföretag som fokuserar på extrajobb. Catch Me erbjuder en inkluderande tjänst där kvalifikationer avgör vem som får jobbet, inte ålder, kön, namn eller utseende.